Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Menü
Ön itt jár: > Kezdőlap >

ÁSZF

ÁSZF

Általános Szerződési Feltételek és Üzletszabályzat

A jelen Általános Szerződési Feltételek tartalmazza a www.butorolcson-webaruhaz.hu (Bútorolcsón webáruház, továbbiakban Webáruház) használatának feltételeit az alábbiak szerint:

 Az alábbi értékesítési feltételek kerülnek alkalmazásra minden, a Webáruház által bármely bútornak a Vásárló számára történő értékesítése esetén, minden vitás esetben a jelen szerződés feltételei az irányadók.

www.butorolcson-webaruhaz.hu (Bútorolcson webáruház) üzemeltetője az ANIKINCS Kft.
Székhely: 4090 Polgár, Deák Ferenc utca 7.
Adószám: 11707000-2-09
Cégjegyzékszám: 09-09-018196
Nyilvántartást vezető cégbíróság: Debreceni Törvényszék Cégbírósága

4026 Debrecen, Perényi u. 1
Adatvédelmi nyilvántartási szám: NAIH-68941/2013.
E-mail cím:  
butorolcsonwebaruhaz@gmail.com
Telefonszám: +36 30 3 263 263


Ügyfélszolgálat adatai:
Cím: 
4090 Polgár, Hősök u. 81
Telefon: 06-30-3-263-263
E-mail: 
butorolcsonwebaruhaz@gmail.com
Nyitva tartás: Hétfőtől-Péntekig 8:00-17:00

 

Az általános szerződési feltételek elfogadása, tájékoztatás a szerződéskötés technikai feltételeire vonatkozóan az online vásárlással kapcsolatos tudnivalókról:

A regisztráció illetve vásárlás során (mindkét esetben) a Vásárló, ha a Webáruház szolgáltatásait igénybe kívánja venni, akkor köteles elfogadni a jelen ÁSZF feltételeit, amit az adatlapon található jelölő négyzet kiválasztásával tehet meg. Az ÁSZF feltételeinek elfogadása esetén a jelen ÁSZF szerinti szerződés jön létre a Webáruház és a Webáruház felhasználója, a Vásárló között.
Ha a Vásárló az ÁSZF feltételeit nem fogadja el, akkor nem veheti igénybe a Webáruház szolgáltatásait. Nem regisztrálhat, és nem küldhet megrendelést sem.

Kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, ha annak minden pontjával egyetért és kötelező  érvényűnek   tekinti   önmagára   nézve

A megrendelést követően a Vásárló azonnal (automatikus) kap egy elektronikus (e-mail) visszaigazolást. A webáruházban szereplő adatbeviteli hibákért a webaruház nem vállal felelősséget! A weboldalon szereplő árak tájékoztató jellegűek és hibák előfordulhatnak, ezért megrendelés esetén a végleges árat a telefonos visszaigazolás tartalmazza, és amennyiben az a megrendelésben találhatótól eltér, akkor írásban (e-mail) is megerősítésre kerül.

A megrendelés megtétele a vállalkozás javára teljesítendő fizetési kötelezettséget von maga után.

Vásárló a megrendelésének  rögzítésével elfogadja a Webáruház általános szerződési feltételeit, üzletszabályzatát, további adatkezelési elveit.     

A megrendelés lépései:

1 Regisztráció menete

Kattintson a főoldalon található „Bejelentkezés” menüponton belül található „Regisztráció” menüpontra. A regisztrációnál csupán a nevét, e-mail címét, jelszavát szükséges megadnia. A regisztrációjáról   kap egy visszaigazoló e-mailt az ügyfél-szolgálatunktól.
A Felhasználó köteles a regisztráció során a rendszer által kért adatokat a valóságnak megfelelően megadni.
A Webáruházban regisztráció nem szükséges sem a böngészéshez, sem a vásárláshoz.

2 A kosár használata

A kosár aktuális tartalmát megtekintheti a jobb oldali  kosár ikonra kattintva, ahol módosíthatja is azt. A termék neve alatt "törlés" gombbal törölhet, illetve ha szeretne változtatni a mennyiségen, akkor írja be a kívánt mennyiséget a mennyiség rublikába, majd nyomja meg a "Tovább a pénztárba" gombot. Jobb oldalt található a rendelés összesítése ahol  megtalálja, hogy hány termék található a kosárban, illetve összesen milyen értékben találhatók termékek illetve lehetőség is akad kupon kód aktiválására is. Bal oldalt tudja megadni a személyes adatait, amik elengedhetetlenek a megrendeléshez.

3 A megrendelés összeállítása

 A termék kosárba rakása a kiválasztott termék adatlapján történik, amelyen részletes információkat is talál az adott termékről.  Az alapértelmezett beállítás 1 db.  A termék kosárba tételéhez elengedhetetlen az, hogy minden opcionális lehetőség (anyag, szín, szállítás, stb…) ki legyen töltve.

4. Az adatbeviteli hibák ellenőrzésének és javításának módja

Az adatbeviteli hibáknak a szerződéses nyilatkozat elküldését megelőzően történő azonosításához és kijavításához biztosított eszközök:
- A"Kosár" tartalma bármikor ellenőrizhető, változtatható, vagy akár törölhető.

- Ha mégis tévedésből mást rendelt, mint amit szeretett volna, és ezt utólag veszi észre, kérjük, jelezze a
butorolcsonwebaruhaz@gmail.com  e-mail címen vagy telefonos úton a +36 30 3 263 263-es számon

5. A megrendelés elküldése

A kosár tartalmának kívánt összeállítása után az „Elérhetőség” fülön van lehetőség a személyes adatok megadására.

A „Szállítás” fül alatt van lehetőség a szállítási módot kiválasztani. Itt több opció közül is választhatunk, egyaránt házhozszállítás, egyaránt üzleti átvétel közül is.

A „Fizetés” fül alatt adhatjuk meg azt, hogy a rendelés összértékén miként kívánjuk kifizetni.

A megrendelésre kerülő termék/termékek fizetésére több mód adott a Megrendelő részére, amelyek közül a megrendelés elküldése előtt választhat a Vásárló. A Webáruházban lehetőség van jelezni az átutalással történő fizetési szándékát. Választhatja azt az opciót is, hogy készpénzzel, vagy bankkártyával fizet valamelyik üzletünkben. Valamint a kiszállításra megjelölt helyszínen készpénzzel is lehet fizetni a szállítónak.

Az „Összegzés” Fül alatt van lehetőség a rendelés teljes tartalmát leellenőrizni.

A csillaggal jelzett mezők kitöltése minden esetben kötelező!

Lesz továbbá egy "Egyéb megjegyzés" rovat is, melyben a számunkra közölni kívánt további információkat tudja feltüntetni.

Rendelést csak abban az esetben tud küldeni a butorolcson-webaruhaz.hu részére, ha vásárlásával együtt elfogadja az ÁSZF feltételeit. A személyes adatok kitöltésekor a kis ablakban történő kattintással (kis pipával jelölve) fogadja el az Általános Szerződési Feltételeket.

Rendelés leadása után egy köszönő oldalra irányít át a rendszer.

 6. A megrendelés visszaigazolása

A Webáruház a megrendelés megérkezését elektronikus úton, a rendszer által automatikusan küldött emailben haladéktalanul, de legkésőbb 48 órán belül visszaigazolja. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a megérkezettnek, amikor a Webáruház, illetőleg a Vásárló számára is hozzáférhetővé válik.
A Webáruházban szereplő hibákért a Webáruház nem vállal felelősséget! A weboldalon szereplő árak tájékoztató jellegűek és hibák előfordulhatnak, az időközbeni árváltozás jogát fenntartjuk, ezért megrendelés esetén az árak a telefonos visszaigazolás alkalmával kerülnek véglegesítésre.

A szerződési nyilatkozat megtétele a vállalkozás javára teljesítendő fizetési kötelezettséget von maga után.

Az adásvételi szerződés létrejötte:

Ha a Vásárló megrendelést küld a Webáruház oldalain, és a Webáruház a megrendelést e-mailben visszaigazolja adásvételi szerződés jön létre a Vásárló és a Webáruház között. Ha a megrendelés megérkezését visszaigazoló e-mail a vásárlóhoz 48 órán belül nem érkezik meg, akkor a vásárló mentesül az ajánlati kötöttség alól, nem köteles a megrendelt terméket megvenni, a szolgáltatást igénybe venni.

 A Vásárló elfogadja, hogy az ily módon kötött szerződés írásban megkötöttnek minősül, és arra Magyarország joga irányadó. A szerződésre a jelen ÁSZF rendelkezései vonatkoznak.

 A szerződés magyar nyelven jön létre, a Webáruház elektronikus formában, automatikusan tárolja. A felhasználó számára a Webáruházba történő bejelentkezés után hozzáférhető. Annak tartalmát elolvashatja, mentheti vagy kinyomtathatja.

 A megkötött szerződés

  1. elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre a polgári törvénykönyvben, illetve az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak megfelelően irányadóak,
  2. a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik.

Minden sikeres rendelés után a Vásárló megadott e-mail címére a Webáruház a megrendelés megérkezéséről automatikus visszaigazoló elektronikus levelet küld. A megrendelés a Webáruház megrendeléssel való egyetértést kifejező jognyilatkozata után tekinthető véglegesnek. A szerződés az ajánlat Szolgáltató általi elfogadásáról szóló külön e-mail felhasználóhoz történő megérkezésekor, vagy adott esetben telefonon történt visszaigazolása után jön létre és nem a megrendelés megérkezéséről automatikus visszaigazolásként küldött e-mail megérkezésével.

A Vásárlóval kötött szerződés megkötését követően - ésszerű időn belül, de a termék adásvételére irányuló szerződés esetén legkésőbb az átadáskor - a Webáruház tartós adathordozón visszaigazolást ad a vásárlónak a megkötött szerződésről. A visszaigazolás tartalmazza a távollévők között kötött szerződésekre vonatkozó különös szabályokra tekintettel adott, szerződéskötést megelőző tájékoztatást, kivéve, ha azt a Webáruház már a szerződés megkötése előtt tartós adathordozón a Vásárlónak megadta.

A szerződés iktatása

A Honlapon keresztül megkötött elektronikus szerződés nem tekinthető írásba foglalt szerződésnek, az nem kerül iktatásra, és későbbiekben papír alapon nem férhető hozzá.

A termékek lényeges tulajdonságai

A termékek lényeges tulajdonságait a Vásárlók megtekinthetik a termékek bemutató oldalain.
A szerződés tárgya a Webáruházban (www.butorolcson-webaruhaz.hu) található és megvásárolható valamennyi árucikk.
A bútorok adatlapja tartalmazza a főbb jellemzőket, melynek téves értelmezéséből és szerkesztési hibából, elírásból eredő kárért felelősséget nem vállalunk.
Nem jelent szerződésszegést az, ha a Webáruházban található képek a valóságostól valamennyire eltérnek - valamilyen gyártói újítás, változtatás miatt - úgy, hogy ezek nem jelentenek lényeges különbséget.
 A  bútorok  adatlapján  megjelenített  képek  eltérhetnek  a  valóságostól,  bizonyos  esetekben  illusztrációként  szerepelnek. Kárpitos bútorok esetében előfordulhat az is, hogy a színkollekcióból kiválasztott anyagminta képe a valóságostól eltér.

Vételár:

A   Webáruházban  megtalálható  árucikkek  mellett  feltüntetett  ár  az  árucikk  vételára,  amely  magyar  forintban  értendő és tartalmazza az általános forgalmi adót (27% ÁFA) és nem tartalmazza a bútor szállítási költségét.
A szállítási díj - amennyiben a vevő kéri a házhozszállítást - bútoronként van meghatározva és a bútor adatlapján, választható formában megjelenik.
A feltüntetett árak ajánlati árak, melyek visszavonásig érvényesek és csak akkor válnak véglegessé, ha azt a megrendelést követően Eladó ügyfélszolgálata telefonos egyeztetés során is visszaigazolja.
Adatfelviteli hibáért (elírásból adódó hibás árfeltüntetés) felelősséget nem vállalunk! A Webáruház oldalain feltüntetett árak csak az internetes vásárlásra vonatkoznak.

 

Online hitel, illetve kártyás fizetés:

Vásárlásával elfogadja, hogy a(z) ANIKINCS Kft. Székhely: 4090 Polgár, Deák Ferenc utca 7.által a(z) www.butorolcson-webaruhaz.hu felhasználói adatbázisában tárolt alábbi személyes adataim átadásra kerüljenek a BIG FISH Payment ServicesKft. (székhely: 1066 Budapest, Nyugati tér 1-2.), mint adatfeldolgozó részére. A továbbított adatok köre: név-előtag, vezetéknév, keresztnév,IP-cím,számlázási cím, szállítási cím, telefonszám, e-mail cím, bankkártyaszám utolsó négy számjegye. Az adattovábbítás célja: a fizetési tranzakciókhoz szükséges adatkommunikáció lebonyolítása a kereskedő és a fizetési szolgáltató rendszere között, a tranzakciók visszakereshetőségének biztosítása a kereskedő partnerek számára.


A megrendelés folyamata:

A Webáruházban nem csak olyan  bútorok  vannak  feltüntetve,   melyek  raktárkészleten  vannak,   ezért  előfordulhat,  hogy  a  vásárlás  pillanatában  valamely  bútor  beszerzés  alatt  áll.  Ez  esetben a Webáruház felveszi a Vásárlóval  a  kapcsolatot  és  egyeztet  a  továbbiakról.  A készlettel  kapcsolatban  érdeklődhet  rendelése  elküldése  előtt  telefonon  vagy  e- mailben.
A megrendelést követően automatikus kap egy elektronikus (e-mail) visszaigazolást, amely még nem számít  szerződéskötésnek, melyet az ügyfélszolgálat által kezdeményezett telefonos egyeztetésig, a megrendelés ezáltal történő véglegesítéséig nyilvántartunk.

A szerződési nyilatkozat megtétele a Webáruház javára teljesítendő fizetési kötelezettséget von maga után.

Megrendelését  24 órán belül minden kötelezettség nélkül visszamondhatja.
A megrendelés leadása után, amennyiben a rendelés értéke 200.000 Ft-ot meghaladja, díjbekérőt küldünk - a megrendelési szándékának megerősítésére - a vásárlás értékének 20%-áról,  amelyet 72 órán belül kell a fizetési feltételekben részletezett módok egyikén teljesíteni.
 

Olyan, nem előre gyártott (egyedi gyártású) termék esetében, amelyet a Vásárló megrendelése alapján, vagy kifejezett kérésére személyre szabottan, az igényeinek megfelelően (anyag, szín, elemek összetétele) készítenek el, vagy a gyártási technológiából adódóan egyes méretek eltérnek a termék adatlapon megadott méretektől, vagy a webáruházban megtalálható bútornak csak egyes elemeit szeretné megvásárolni, akkor a termék vételárának 50-100 %-ának megfelelő előleg kérhető a rendelés jellegéből adódó esetleges kockázat mértékétől függően.

Amennyiben az előleg kifizetése nem történik meg határidőn belül, akkor rendelését tárgytalannak tekintjük.
A nem megfelelő adatszolgáltatásból eredő károkért felelősséget nem vállalunk!

Szállítási feltételek:

Kiszállítás, személyes átvétel

A bútorok szállítási határideje 1-8 hét - jellemzően 1-4 hét között -, a bútor várható gyártási

idejétől és a szállítási címtől függően. Az ügyfélszolgálat által megadott szállítási határidő

tájékoztató jellegű, amely előre nem látható gyártási, vagy szállítási problémák miatt

változhat, ez, illetve az esetlegesen előforduló, gyártási hibából adódó hibás teljesítés nem lehet indoka a szerződéstől való elállásnak, vagy ebből adódó kártérítés

igénylésének.

A bútorok szállítását a vételárnak a fizetési feltételekben meghatározott módok valamelyikén

történő kiegyenlítése mellett tudjuk teljesíteni..

A várható szállítási nap előtt minimum 2 nappal e-mailben értesítést küldünk a várható

szállítási időpontról, melyhez a túrajárat meghatározott útvonala miatt megrendelőnek

alkalmazkodnia kell.

Amennyiben az időpont nem megfelelő, úgy a szállítás újra ütemezésre kerül, ezáltal a

korábban vállalt szállítási határidő is újra kezdődik.

Gépjárműre csak abban az esetben tudjuk tenni a megrendelt bútort, ha a szállítási értesítésre

visszajelzést kapunk, hogy tudják fogadni azt.

Abban az esetben, ha a megrendelt termék már a szállítójárművön van, de a kiszállítás a

vásárló hibájából mégis meghiúsul, úgy a vevő köteles a szállítási költséget ismételten

megfizetni az újraszállítás során.

Az ingyenes szállítású termékek esetében a szállítási díj az áruk értékének a 10 %-a.

Amennyiben a szállítás valamilyen oknál fogva másodszorra sem kivitelezhető a megrendelő

miatt, akkor a termék csak abban az esetben kerül ismét szállításra betervezésre, ha a vevő a

teljes vételárat és a szállítási költséget előre elutalja.

A kiszállításokat hétfőtől péntekig, munkanapokon végezzük. Az ettől eltérő szállítási időpont igény esetén a rendelés leadását megelőzően ügyfélszolgálatunkon érdeklődjön.

Szállítás módja:

Tájékoztatás a járványügyi helyzettel kapcsolatosan:

A szállítások a megszokott ütemben haladnak, és amíg a kormány máshogyan nem rendelkezik, továbbra is igyekszünk minél előbb kiszállítani a megrendelt termékeket!

Természetesen, mi is a legnagyobb mértékben odafigyelünk a megfelelő raktározási, és szállítási higiéniára.

Fontosnak tartjuk a bútorok megfelelő fertőtlenítését.

Így a gyors kiszállítást követően azonnal, és biztonságosan használatba vehetik a várva-várt bútorokat.

A kialakult járványügyi helyzetre való tekintettel, vásárlóink és munkatársaink egészségének védelme érdekében, házba szállítást és szerelést  a zárt térben való tartózkodás minimálisra csökkentése érdekében emeletre (tetőtér, padlástér) egyelőre korlátozottan tudunk vállalni.

Erről az ügyfélszolgálatunkon telefonon, vagy e mailben (butorolcsonwebaruhaz@gmail.com) szíveskedjen érdeklődni. Amennyiben ez részünkről még sem vállalható, természetesen a bútorok állagmegóvásának érdekében, a házig szállítás keretében továbbra is lepakoljuk a bútorokat egy arra alkalmas helyre,- garázsba, teraszra, tárolóba, lépcsőházba betesszük azokat.

Megértésüket köszönjük.

 

Magyarországon minden településre vállaljuk a házhoz szállítást, amennyiben a bútor vásárlásakor ezt megrendeli tőlünk.

Amennyiben előre nem látható, Eladón kívül álló okok miatt (időjárási körülmények, műszaki okok, közlekedési akadály, stb) eltér a tervezett időponttól, vagy meghiúsul a szállítás, emiatt a Vásárló nem állhat el a vásárlástól, illetve kártérítési igénnyel nem léphet fel.
A házhoz szállítást minden esetben szakértő kollégák végzik a megfelelő csomagolóanyagok és rögzítő eszközök alkalmazásával, ezáltal a megrendelt bútor épségét és minőségét biztosítva.

A Vásárló köteles a kiszállítás (vagy személyes átvétel) időpontjában a bútor sértetlenségét ellenőrizni. Sérült bútor esetén  az átadó a hibát a helyszínen jegyzőkönyvben rögzíti.  

A terméket, vagy termékeket úgy kell átvenni, hogy átvétel után, sérülésre, illetve hiányra vonatkozó reklamációt utólag nem tudunk elfogadni!

A lapraszerelt bútoroknál átvételekor elég csak a címkét és a csomagolás sértetlenségét ellenőrizni.

Fontos, hogy ha a kicsomagolás során sérülést észlel, akkor arról azonnal, még az összeszerelés előtt készítsen fényképet, amelyet e-mailben (butorolcsonwebaruhaz@gmail.com) küldjön el a részünkre az észlelt sérülés rövid leírásával.

Ha valami hiányzik a csomagból azt is hasonlóképpen jelezze felénk.

Ha lehetséges, a csomagolást az összeszerelés végéig őrizze meg

Az országos házhoz szállítás a szállítási cím bejáratáig( társasház esetén a lépcsőházig) történő teljesítésre vonatkozik, nem tartalmazza a bútor házba bevitelét, és annak helyszínen történő összeszerelését. Amennyiben a bútorok házba, lakásba, garázsba, tárolóba behordását és annak összeszerelését szeretné kérni, azt telefonon (06-70-778-2591), vagy emailban, a várható szállítási időt megelőzően egy hétig teheti meg, vagy a szállítási értesítésre küldött válaszában is kérheti, amelyet azonban ekkor már nem minden esetben tudunk teljesíteni az esetleges kapacitás hiány miatt. Erkélyen, ablakon keresztüli beszállítást nem áll módunkban teljesíteni.

A vásárló által kért és az ügyfélszolgálat által visszaigazolt beszállítást a szállítóknak módjában áll megtagadni, amennyiben a helyszínen úgy ítélik meg, hogy a beszállítás a saját testi épségük és a bútorok állagának megóvása mellett nem teljesíthető!!!

Amennyiben csak a házhoz szállítást kéri, vagy csak az valósítható meg, akkor szállítóink a kapunál, a társasház bejáratánál - az áruk állagmegóvását figyelemmel tartva – lerakják a bútorokat. Az összes megrendelt bútor lerakása után történik meg a bútorok mennyiségi és minőségi átvétele, és az ellenérték kiegyenlítése. Ezek után kezdhetik meg a bútorok beszállítását, melyet szállítóink természetesen nem tudnak megvárni. Az átadás után, a behordás, ill. az összeszerelés során keletkezett sérülésekért és a helytelen összeszerelésből adódó kárért ebben az esetben felelősséget vállalni nem tudunk.


Minden bútor szállítási költsége - amely a szállítás távolságától függetlenül egységes - megtalálható az adott bútor adatlapján. Több bútor vásárlása esetén a szállítási költségek természetesen összeadódnak, mivel egyenként elfoglalják az adott helyet a szállítójárművön.

Ezúton is tájékoztatom, hogy a termék adatlapján szereplő szállítási díj a szállítási címig történő szállítást tartalmazza, és az áru kocsiról való lerakásáig értendő.

Fontos, hogy a címig történő szállítás a legközelebbi szabályos megállási lehetőségnek, és a címnek a jármű nagyságából (2.5 m széles, 3.5 m magas) adódó megközelíthetőségének figyelembe vételével tekinthető teljesítettnek. 

A szabályos megállási lehetőség biztosítása minden esetben a vásárló felelőssége és feladata. A gépjárművezető nem kötelezhető tilosban történő pakolásra.

Amennyiben a Vásárló saját maga szeretné elszállítani bútorát telephelyeinkről ( Polgár, Hősök u. 81), erre is van lehetősége, azonban a megfelelő szállítóeszközről, csomagolóanyagokról, valamint a bútor szállító járműre való felpakolásáról és rögzítéséről gondoskodnia kell. Ebben az esetben a helyszínen kerül sor a megrendelésének megfelelően elkészített bútor minőségi és mennyiségi átvételére, a szállításból eredő károkért felelősséget vállalni nem tudunk.

Külföldre történő szállítás is lehetséges, de megrendelés előtt Vásárlónak fel kell vennie a kapcsolatot az Webáruházzal a megadott elérhetőségek valamelyikén.

Egyeztetés nélkül leadott megrendelés esetén a Webáruház nem kötelezhető külföldi teljesítésre.

A bútorok általában összeszerelt állapotban kerülnek átadásra. Szekrények esetében a talajegyenetlenségekből adódó hézagolást és az ehhez igazodó ajtóbeállításokat kell elvégezni a végleges helyén. Kárpitos bútoroknál a lábak felcsavarozása, az egymásba csúszó elemek összerakása, karfák, háttámlák felhelyezése szükségeltetik. Ezekhez a feladatokhoz nincs szükség szakemberre, ezek házilagosan, kellő odafigyeléssel és körültekintéssel elvégezhetők. A helytelen összeszerelésből adódó hibákért felelősséget vállalni nem tudunk.

Amennyiben előre nem látható, a Webáruházon kívül álló okok miatt (időjárási körülmények, műszaki okok, közlekedési akadály, gyártási problémák stb) , vagy egyéb okok miatt meghiúsul a szállítás, vagy eltér a tervezett, ill. vállalt időponttól, emiatt Vásárló nem állhat el a vásárlástól (az elállási joggal érintett eseteket kivéve), illetve kártérítési igénnyel nem léphet fel.

Lehetséges fizetési módok:

- Banki átutalással (előreutalással)

- Készpénzzel, vagy bankkártyával üzleteinkben

- Készpénzzel vagy bankkártyával a szállítónak az áru átvételekor

- Bankkártyás előre fizetés

 

Kérjük, hogy megrendelésekor jelölje meg valamelyik fizetési módot.  

Mivel  minden  esetben  az  értékesítéskor  számlát  állítunk ki, ezért  kérjük  pontosan  adja  meg  nevét,  címét  és  adószámát.  A  nem  megfelelő  adatszolgáltatásból  eredő  károkat  megtéríteni  nem  áll  módunkban. 

Legkésőbb a termék átadásakor a helyszínen kell a fennmaradó összeget készpénzben, azonnali átutalással, vagy bankkártyával kifizetni.

Természetesen át is utalható a fennmaradó összeg, ha ezt az opciót választja, akkor  a kiszállítási nap előtti munkanapon meg kell hogy érkezzen hozzánk az utalása!

     

Panaszkezelés:

Hivatalos panasz esetén a vállalkozást együttműködési kötelezettség terheli a békéltető testületi eljárásban!

A fogyasztó jogvita esetén békéltető testületi eljárást kezdeményezhet!

Budapesti Békéltető Testület

Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.

Telefonszáma: (1) 488-2131

Fax száma: (1) 488-2186

Elnök: Dr. Baranovszky György

E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu

Pest Megyei Békéltető Testület

Címe: 1055 Budapest Kossuth tér 6-8.

Telefonszáma: (1)-474-7921

Fax száma: (1)-474-7921

Elnök: dr. Csanádi Károly

E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu

Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület

Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.

Telefonszáma: (52) 500-735

Fax száma: (52) 500-720

Elnök: Dr. Hajnal Zsolt

E-mail cím: hbkik@hbkik.hu

Az online vitarendezési platform honlapja: http://ec.europa.eu/odr

Teljesítés:

A Webáruház teljesítette a szerződést:
- kiszállítás esetén, amikor a megrendelésnek megfelelően elkészített bútort a szállítási címen a Vásárló részére átadta és Vásárló a bútor hibátlan állapotban történő átvételét aláírásával igazolta.
- az üzletben történő átadás esetén a Vásárló a megrendelésnek megfelelően elkészített bútort átvette és Vásárló a bútor hibátlan állapotban történő átvételét aláírásával igazolta.

A kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról szóló tájékoztatók

A Vásárlót hibás teljesítés esetén megilletik azok a szavatossági és jótállási jogok, melyeket számára a Ptk. 305./306.§ szabályai, a kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22) Korm. rendeletben foglaltak biztosítanak számára, amely rendelkezéseket Webáruház magára nézve kötelezőnek tart.

1. Kellékszavatosság

A kellékszavatosság lényegében azt jelenti, hogy bármilyen termék eladásáról is legyen szó, a kötelezett (a termék eladója, a szolgáltatásnyújtást teljesítő fél) a termék hibájáért (pontosabban: a vásárláskor a termékben már meglévő hiba-ok miatt bekövetkező hibáért) kellékszavatossági felelősséggel tartozik.

Az adásvételi szerződésekben az eladói pozícióban lévő fél ezen felelősségét csakis a termék olyan hibája alapozza meg, amely hibának az oka már megvan a termékben a vásárlás pillanatában is, csak akkor még nem felismerhető (ezért nevezik rejtett vagy gyártási hibának).

Az eladó kellékszavatossági felelőssége objektív, vagyis független attól, hogy tudta-e, hogy hibában (pontosabban hiba-okban) szenvedő terméket adott el, vagy sem, tehát a jóhiszemű eladó is felel a hibás teljesítésért a vevővel szemben.

A Vásárló az alábbi esetben élhet a kellékszavatossági jogával:

A Vásárló a Webáruház hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

A Vásárló jogai a kellékszavatossági igénye alapján:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Webáruház számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Vásárló is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat.

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a Vásárló viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

 A kellékszavatossági igény határideje:

A Vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor fontos, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jog már nem érvényesíthető.

A Vásárló a Webáruházzal szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

A kellékszavatossági jogi érvényesítésének egyéb feltételei:

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igény érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha A Vásárló igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Webáruház nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már a Vásárló köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

2. Termékszavatosság

A Vásárló az alábbi esetben élhet a termékszavatossági jogával:

A termék hibája esetén Vásárló - választása szerint - kellékszavatossági jogát, vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Vásárló jogai a termékszavatossági igénye alapján:

Termékszavatossági igényként Vásárló a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak:

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Vásárló termékszavatossági igényének érvényesítési határideje:

Termékszavatossági igényét Vásárló a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Egyéb:

Vásárló termékszavatossági igényét kizárólag a termék gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Vásárlónak kell bizonyítania.

A gyártó, forgalmazó kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak, forgalmazónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Fontos, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igény egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető. Termékszavatossági igénynek eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igény a gyártóval szemben érvényesíthető.

3. Jótállás

A jótállás - hétköznapi és közismert nevén „garancia” - azt jelenti, hogy a jótállást nyújtó fél, a Webáruház, a hibátlan teljesítésért olyképpen felel, hogy a jótállás időtartama alatt felmerült minőségi kifogás esetén a felelősség alól csakis akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után, jellemzően a termék fogyasztó által történő nem rendeltetésszerű használata vagy kezelése miatt keletkezett. 

Jótállási jogosultság tulajdonosváltozás esetén: 

A jótállásból eredő jogokat a dolog tulajdonjogának átruházása esetén az új tulajdonos érvényesítheti a jótállást vállaló kötelezettel, a Webáruházzal szemben. 

A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető, amely:

a) 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év,

b) 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,

c) 250 000 forint eladási ár felett három év.

A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.

 Ha a fogyasztó a fogyasztási cikket az átadástól számított hat hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja.

A fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.

Fontos, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igény, illetve termékszavatossági és jótállási igény egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető, egyébként viszont a Vásárlót a jótállásból fakadó jogok az 1. és a 2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

Jótállási vagy szavatossági igény bejelentésének módja

Szavatossági és jótállási igény a vásárláskor kapott eredeti számla és jótállási jegy ellenében, - vagy ha a vásárlás ténye, időpontja egyéb hitelt érdemlő módon igazolható - érvényesíthető, melyet a hiba felfedezését követően a lehető leghamarabb írásban kell jelezni Eladó felé.

  1. Személyes bejelentés
    A Vásárló bejelentheti személyesen jótállási vagy szavatossági igényét a Webáruház üzletében Polgár Hősük u.81, vagy telefonon is (06-30-3-263-263)

 Ekkor az Webáruház munkatársa a kifogásáról jegyzőkönyvet vesz fel, amelyben rögzíti:
- a vásárló nevét, címét,
- a termék megnevezését, vételárát,
- a vásárlás időpontját,
- a hiba bejelentésének időpontját, - a hiba leírását,
- a vásárló által érvényesíteni kívánt igényt,
- a kifogás rendezésének módját.
Ha a kifogás rendezésének módja a vásárló igényétől eltér, ennek indokolását a jegyzőkönyvben rögzíti.
A jegyzőkönyv másolatát a vásárló átadja, ill. telefonos bejelentés esetén megküldi.

2. Írásban történő bejelentés
A Vásárló bejelentheti jótállási vagy szavatossági igényét a Szolgáltatónak (Szolgáltató címe) küldött levélben, vagy elektronikus levélben (Szolgáltató email címe).
Ekkor a levélnek tartalmaznia kell: - a vásárló nevét, címét,
- a termék megnevezését, vételárát,
- a vásárlás időpontját,
- a hiba bejelentésének időpontját,
- a hiba leírását,
- a vásárló által érvényesíteni kívánt igényt.

Minimális hiba esetén, amely sem esztétikai sem funkcióbeli hiányosságot nem jelent, vagy olyat, amely valós, de Eladó megfelelő időn belül kijavít, kijavíttat, vagy pótol, a vevőnek nincs lehetősége elállni (kivéve, a teljesítéstől számított 14 napon belül) a szerződéstől.
Amennyiben nem rendeltetésszerű használatból, a kezelési és használati utasítás be nem tartásából keletkezik probléma, vagy a bútoron átalakítást hajtottak végre, illetve a természetes kopásból eredően garanciális igény nem érvényesíthető. 

Elállási jog

 Elállási jogot a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. Kormányrendelet szabályozza, melyet Webáruház magára nézve kötelezőnek tartja.  

 Amennyiben a megvásárolt áru nem nyerte el tetszését, vagy más ok miatt nem kívánja azt megtartani, úgy a kormányrendelet szerint, az  áru  kézhezvételétől (a bútor átvételének a napja) számított  14  munkanapon – jelenleg a webáruházunk által kiterjesztett elállási joggal 30 napon - belül  jeleznie  kell  azt  személyesen, telefonon, e-mailben vagy postai úton.

Az elállási jog indoklás (külön magyarázat) nélkül gyakorolható!

A Vásárló elállási/felmondási jogát gyakorolhatja a nyilatkozat-minta útján, vagy erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozatával.

A Vásárló az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvétele közötti időszakban is gyakorolhatja.

A Vásárlónak a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül vissza kell juttatnia, melynek teljes költsége a vásárlót terheli.

Elállás esetén a Webáruház legkésőbb 14 napon belül fizeti vissza a Vásárló által kifizetett teljes összeget. A visszatérítés során a Webáruház az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz, kivéve, ha a fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.

Ha a Vásárló nem a legkevésbé költséges, a szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozást választja, elállás esetén az ebből adódó többletköltségeket a vállalkozás nem köteles megtéríteni.

A Webáruház követelheti a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó, vagy nem rendeltetésszerű használatából eredő értékcsökkenés megtérítését!

                
Elállás esetén Vásárlónak kell  a bútort sértetlen és használattól mentes állapotban visszaküldeni Webáruház címére. Vásárló viseli  az  elállási  jog  gyakorlása  miatt  a  bútor visszaszolgáltatásával  kapcsolatban  felmerült költségeket. A Vásárlót ezen felül egyéb költség nem terheli.
.

A Vásárló nem gyakorolhatja elállási jogát (29.& 1. bek):

- olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Vásárló utasítása alapján, vagy kifejezett kérésére személyre szabottan, egyedi gyártású, az igényeinek megfelelően készítendő bútort állítottak elő,  amelyet kérésének megfelelően (anyag, szín, összetétel) készítenek el.

- olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Vásárló utasítása alapján, vagy kifejezett kérésére személyre szabottan, egyedi gyártású, az igényeinek megfelelően készítendő bútort állítottak elő, ahol a gyártási technológiából adódóan egyes méretek eltérnek a termék adatlapon megadott méretektől.

Nyilatkozatminta a Vásárló számára, az elállási joga gyakorlásához, amelyet a vásárló elállási szándék esetén az adatokat kitöltve visszaküldhet:

Nyilatkozatminta

(csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)


Címzett: ANIKINCS Kft, 4090 Polgár, Deák Ferenc u. 7 Tel: 06/30 326-326 3. E-mail: butorolcsonwebaruhaz@gmail.com

Alulírott kijelentem, hogy gyakorlom elállási/felmondási jogomat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:

Termék, vagy szolgáltatás megnevezése………………………………………………………..


Átvétel/szerződéskötés–megfelelő aláhúzandó-időpontja:………év………….……….hó ..….nap

A fogyasztó neve:
A fogyasztó címe:
A fogyasztó aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén): …………………………………

Kelt: ……………………………………………..

A Vásárló nem köteles a mintadokumentumot felhasználni. Más formát is választhat. A lényeg, hogy a beküldött nyilatkozatból kiderüljenek a Vásárló (a Webáruház kötelezettségeinek teljesítéséhez szükséges) adatai, a vásárlás időpontja és a termék beazonosítható legyen.

Visszavétel:

A bútor cégünkhöz történő beérkezését követően kerül sor a megvizsgálására. Mivel  a  bútor hiánytalanságát  és  sérülésmentességét  megvizsgáljuk, ezért utánvéttel visszaküldött bútort nem áll módunkban átvenni, az ebből adódóan felmerülő költség a Vevőt terheli.  Sérült termék árát csak az esetleges kijavítási összeggel csökkentett értéken, nem eredeti áru  árát pedig egyáltalán nem térítjük vissza.  Vásárlás előtt kérjen tanácsot!  

Felelősség kizárása:  

Az interneten keresztül történő vásárlás esetén feltételezhető, hogy a Vásárló ismeri az Internet lehetőségeit és  korlátait,  különös  tekintettel  a  technikai  teljesítményekre  és  az  előforduló  hibákra. A Webáruház nem felel az internetes hálózat esetleges műszaki  hibáiból a kommunikációs eszközök esetleges meghibásodásából eredő károkért. A Webáruház fenntartja magának azt a jogot, hogy kizárólag  előzetes fizetés esetén szolgálja  ki, vagy egyáltalán ne szolgálja ki azokat a vásárlókat, akik rendszeresen nem tartják be jelen szerződésben foglalt feltételeket vagy más módon kárt okoznak a Webáruháznak.     

Adatvédelem:    

Adatvédelmi nyilatkozat

Adatbeviteli hibák kijavításának technikai lehetőségei

1.    Az adatbeviteli hibáknak a szerződéses nyilatkozat elküldését megelőzően történő azonosításához és kijavításához biztosított eszközök:
a "Kosár" tartalma bármikor ellenőrizhető, változtatható, vagy akár törölhető.

2.    Ha mégis tévedésből mást rendelt, mint amit szeretett volna, és ezt utólag veszi észre, kérjük, jelezze a butorolcsonwebaruhaz@gmail.com  e-mail címen. Fontos, hogy a rendelést követően ezt haladéktalanul tegye meg, mert akár 1 munkanapon belül kézbesíthetjük a megrendelt termékeket és akkor a tévedés korrigálására már nincs lehetőség.

Adatvédelmi tájékoztató

A Webáruház online értékesítési tevékenységével kapcsolatban kezeli a regisztrált felhasználók személyes adatait, kizárólag a megrendelések teljesítésének céljából, és a teljesítéssel kapcsolatos kötelezettsége (számlázás) teljesítése érdekében. Csak olyan személyes adatot kezel, amely az adatkezelés céljának megvalósulásához elengedhetetlen, és a cél elérésére alkalmas. A személyes adatokat csak a cél megvalósulásához szükséges mértékben és ideig kezeli.

Az Adatkezelő minden elvárható módon védi a regisztrált felhasználóknak a Webáruházban kezelt személyes adatait.

Az adatkezelő címe: ANIKINCS Kft 4090 Polgár, Deák F u. 7
Az adatkezelő elérhetősége: Tel: 06/20-9432-003 E-mail: butorolcsonwebaruhaz@gmail.com

Az adatkezelés jogalapja: 2011. évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról 5. § (1) bekezdés a) Az érintett hozzájárulása.

Hozzájárulás az adatkezeléshez: A Vásárló a vásárlásnál és a regisztrációnál kifejezetten hozzájárulását adja az általa önkéntesen megadott személyes adatainak kezeléséhez.

Az érintettek köre: regisztrált felhasználók, vásárló.

A kezelt adatok köre: a regisztrált felhasználók és vásárlók által a regisztráció és a vásárlás során megadott, a megrendelés teljesítéséhez szükséges adatok: Név, Elérhetőség (telefon, email), Szállítási cím, Számlázási cím

Az adatgyűjtés célja: a megrendelések teljesítése és számlázás.

Az adatok megismerésére jogosult lehetséges adatkezelők személye:
- Az ANIKINCS Kft kereskedelmi és szállítmányozási munkatársai.

A vásárló kérelmezheti az adatkezelőnél
- tájékoztatását személyes adatai kezeléséről,
- személyes adatainak helyesbítését,
- személyes adatainak törlését vagy zárolását.

A Vásárló a regisztráció során megadott felhasználói név és jelszó segítségével, a Webáruház oldalaira belépve megtekintheti, módosíthatja vagy törölheti saját adatait.

Ha korábban megrendelést küldött el, akkor a megrendeléshez az elküldés pillanatában érvényes adatok lettek csatolva. A megrendeléshez kapcsolt személyes adatairól tájékoztatást, ezek módosítását vagy törlését az adatkezelőnél személyesen, telefonon vagy e-mailben kezdeményezheti.

Az adatkezelő a kérelem benyújtásától számított legrövidebb idő alatt, legfeljebb azonban 10 napon belül, közérthető formában, a regisztrált felhasználó erre irányuló kérelmére írásban megadja a tájékoztatást. Ha a regisztrált felhasználó kérelmét jogosnak találja, akkor haladéktalanul intézkedik a személyes adatainak helyesbítése vagy törlése érdekében.

Ha a regisztrált felhasználó nem elégedett az adatkezelő válaszával, akkor személyes adatai védelméhez való jogát polgári bíróság előtt érvényesítheti, továbbá a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz (
www.naih.hu/ ) fordulhat.

A 2011. évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról itt olvasható:
Nemzeti Jogszabálytár (www.njt.hu)

Online   rendeléskor   a   birtokunkba   jutott   adatokat   bizalmasan   kezeljük,   kizárólag   az   aktuális   rendelések  teljesítéséhez és a vásárlással kapcsolatos célokra használjuk fel. Adatait harmadik félnek nem adjuk át. Kivételt  képezhet a szállításhoz minimálisan szükséges cím adatok.  
A vásárló által megadott e-mail címet kizárólag a Webáruházzal kapcsolatos hírlevelek, tájékoztatóanyagok  eljuttatására használjuk, amennyiben ehhez a vásárló egyértelmű, előzetes hozzájárulását adta.   

A Webáruház böngészése folyamán biztosított hírlevélre történő feliratkozás során megadott adatokat a Webáruház bizalmasan kezeli, a leiratkozás lehetősége minden kiküldött hírlevél alján biztosított,továbbá kérhető a megadott elérhetőségek valamelyikén.     

Online vásárlási rendszerünkben a vásárláshoz nem szükséges a regisztráció, ezért minden  egyes rendelésnél csak a szállításhoz, a sikeres teljesítés érdekében elengedhetetlenül  szükséges  adatait  adja  meg  pontosan  (szálázási,  szállítási  adatok,  elérhetőség) .    



Adatvédelmi nyilvántartási szám: NAIH-68941/2013.  

Egyéb rendelkezések:    

A Webáruház      jogosult       jelen    szerződés        feltételeit     bármikor        egyoldalúan,          indoklás       és   külön      értesítés      nélkül  megváltoztatni,  módosítani.  Jogosult  továbbá  a  bútorok  árát  és  a  szállítási  határidőket  is  megváltoztatni,  módosítani.

A  változtatások  a   Webáruházban (www.butorolcson-webaruhaz.hu)  való  közzététel  időpontjától  hatályosak.  Adott  megrendelésre a megrendeléskor érvényben lévő Általános Szerződési Feltételeket és Üzletszabályzatot kell alkalmazni.     
Amennyiben a jelen szerződés és a bútorokkal kapcsolatban készült leírás, a webáruházban egyéb helyeken közölt információk tartalma között eltérés van, a jelen szerződés feltételei az irányadók.
A Webáruház fenntartja a jogot, hogy értesítés nélkül a weboldalán közölt információkat részben vagy egészben  megváltoztassa, megszüntesse.    

2018 januárjában a PSD2 (pénzforgalmi szolgáltatásokról szóló irányelv) néven ismert európai uniós rendelet lépett hatályba, amely változásokat hozott az EU-n belüli fizetések biztonságában és egységesítésében. E szabályozás részeként kiadták a szabályozástechnikai sztenderdet (RTS - Regulatory Technical Standards) a biztonság védelmi szintjének megerősítése és a pénzügyi csalások csökkentése érdekében. Az egyik legfontosabb követelmény, az erős ügyfélhitelesítés (SCA) bevezetése távoli fizetések során a felhasználók - tehát az Önök vásárlói - számára.

Ez minden olyan tranzakcióra vonatkozik, amely európai kártyakibocsátók által és európai kártyaelfogadók által történik. A rendelkezés megköveteli a bankkártyával fizető ügyfél hitelesítését oly módon, hogy igazolnia kell, ő a bankkártya valódi, felhatalmazott tulajdonosa és joga van a tranzakció teljesítéséhez. Az ügyfél hitelesítése a fizetés engedélyezése és a kártyabirtokos számlájáról történő levonás előtt megtörténik.

Jelenleg minden e-kereskedelmi tranzakciót szigorú ügyfél-hitelesítésnek kell alávetni, és a kártyatársaságok célja az, hogy lehetővé tegyék a kibocsátó bankok számára a tranzakciók kockázatelemzésén alapuló (ún. TRA - Transaction Risk Analysis) mentesség alkalmazását.

Tranzakció-alapú kockázatelemzés (TRA)

Amikor a kártyabirtokos online fizet, akkor a tranzakció során egy második szintű hitelesítésre – magának a kártyabirtokosnak a hitelesítésére - van szükség. Az ADDINFO paraméterben előírt kiterjesztett ügyféladatok implementálása lehetővé teszi, hogy a bankkártyák kibocsátói több tranzakciós adattal dolgozzanak és ezen adatok segítségével beállítsák saját tranzakció-alapú kockázati paramétereiket (a továbbiakban: TRA), amelyek mind az Ön, mind az vásárlók számára előnyösek lesznek. A TRA mentesség alkalmazásával ugyanis a tranzakció során nincs szükség valamennyi hitelesítési mód alkalmazására. Egyúttal kártyareklamáció esetén a kártyakibocsátó felel az esetleges veszteségekért. A zavartalan fizetési élmény érdekében a kártyatársaságok minden kártyás fizetéshez megkövetelik az alább megadott adatok átadását.

Ez azt eredményezheti, hogy a kártyakibocsátó TRA mentességet alkalmaz az erős ügyfél-hitelesítés alól:

● Név
● E-mail cím
● Otthoni telefonszám ● Mobiltelefonszám
● Számlázási cím
● Szállítási cím

A fentiek megvalósításához Önöknek kisebb módosítást szükséges végrehajtaniuk a meglévő HTTP API integrációban.

Ehhez a kiterjesztett adatátvitelhez az ADDINFO bővített paramétert kell implementálni és használni (lásd a „GP webpay API HTTP - Műszaki specifikáció” dokumentum jelenlegi verzióját, amely itt érhető el: https://gpwebpay.cz /hu/Letöltés.html).

https://gpwebpay.cz/downloads/GP_webpay_HTTP_EN.pdf

Az ADDINFO-ra vonatkozó fejlesztési leírást megtalálják a dokumentum 10.3, 10.3.1., 10.3.2 valamint a 10.4 fejezeteiben.

Kérjük vegye figyelembe, hogy a fenti adatok továbbításának teljes mértékben meg kell felelnie a GDPR szabályainak. A fenti adatokat csak a kártya kibocsátói tárolják. Arra kérjük, hogy a személyes adatok kezelésével kapcsolatos információk részeként tájékoztassa a kártyabirtokosokat, hogy a feltüntetett személyes adataikat megosztják a kártyakibocsátójával a TRA mentesség esetleges alkalmazása és így a folyamat egyszerűsítése érdekében.

Kérjük, amennyiben kérdése, észrevétele van, azt a gpwebpay@gpe.cz e-mail címen jelezze felénk.

Kérjük, hogy legkésőbb 2021. december 31-ig hajtsa végre a kiegészítő információk átadásával kapcsolatos szükséges módosításokat.


A vásárló a megrendeléssel tudomásul veszi és elfogadja a jelen Általános Szerződési Feltételekben és Üzletszabályzatban foglaltakat, rendelését ennek tudatában adja le.


Jelen  általános  szerződési  feltételekben  nem  szabályozott  kérdésekben  a  polgári  törvénykönyv,  a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. Kormányrendelet, és    az    elektronikus        kereskedelmi  szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2011.  évi CVIII. tv. rendelkezései az irányadók. 
 

Polgár,  2013.10.02.

Keresés